Nak Pikat Lelaki Idaman?

Sunday 28 August 2016

BoBoiBoy intai pasaran Vietnam, Myanmar dan Kemboja

KUALA LUMPUR: Animonsta Studios Sdn Bhd, penerbit siri animasi BoBoiBoy, kini meninjau peluang untuk memasarkan siri animasi popular terbitannya itu ke Vietnam, Myanmar dan Kemboja. 

Ketua Jenama dan Pemasaran, Faiz Zainal Aabidin, berkata berdasarkan pangkalan data yang diperoleh syarikat, ada potensi besar di tiga negara terbabit, selain Indonesia dan Malaysia. 

Syarikat juga aktif meninjau pasaran negara Asia lain seperti Jepun, Hong Kong dan China sejajar usaha syarikat untuk memperkukuhkan kehadirannya di pasaran serantau. "Setakat ini, kami sudah berada di 45 negara, antaranya Asia Tenggara, Asia Barat, Afrika Utara dan Kazakhstan. 

"Kami juga sedang meninjau untuk menembusi pasaran lain dan pada masa sama mengukuhkan kehadiran kami di Asia Tenggara," katanya kepada BH ketika ditemui pada Program Penyumberan Antarabangsa (INSP) bagi Industri Kandungan Kreatif dan Multimedia (CMC) di sini, baru-baru ini. 

Faiz berkata, Animonsta Studios juga menjalin kerjasama strategik dengan syarikat permainan terkemuka Jepun untuk menghasilkan komik dan alat mainan untuk siri terbaharu animasi itu, BoBoiBoy Galaxy. 

Siri animasi BoBoiBoy Galaxy yang kini dalam pembikinan dijangka menemui peminat pada hujung tahun ini. "Bagi siri BoBoiBoy Galaxy yang akan dikeluarkan hujung tahun ini, kami akan menampilkan sedikit perbezaan kerana ia akan dikeluarkan dengan komik serta alat mainan," katanya. 

Mengulas mengenai pendapatan Animonsta Studios, Faiz berkata, sebanyak 60 peratus pendapatan syarikat animasi tempatan itu disumbangkan dari luar negara dan 40 peratus pasaran tempatan. 

Beliau berkata, siri animasi BoBoiBoy mendapat sambutan memberangsangkan di Indonesia, sekali gus menjadikan negara itu pasaran utamanya. 

Animonsta Studios ialah syarikat pengeluar kandungan kreatif tempatan yang memberi fokus dalam penghasilan animasi kanak-kanak berteraskan nilai Asia ke pasaran dunia. 

INFO: 
Animonsta Studios ditubuhkan pada 15 September 2009 
* Siri animasi BoBoiBoy adalah produk pertama Animonsta Studios 
* Bermula 2014, Animonsta Studios juga dikenali Monsta.

Oleh Mahanum Abdul Aziz.
.
.
.
☺️
----------////--------
�#arabperfumelover� @ Jom LIKE FB page kami
.
.
Whatsapp 0168474740
Beli Online sini http://arabperfumes.shoppy.my
.
.
kbaiii
.
.
p/s: nk letupkan sales online anda? tak tau mcmana caranya? ok senang je..klik link di bawah utk cuba!
.
JOM LETUPKAN SALES ANDA DI SINI!
.
.
Terus daftar SINI!
.
.
JOM MULAKAN BISNES ONLINE 7 ANGKA DALAM 7 BULAN!
Belajar secara FB LIVE!
.
.
Bertindak sebelum terlambat

😃😃😃😃😃

No comments:

Post a Comment

@arabperfumez Info :

@arabperfumez is an online store which is selling 100% AUTHENTIC miniature, tester and full size perfume, giftset and also wholesale vials. . @arabpefumez have been founded and established since 2015. Since then, the company have been growing everyday. We strive to be one of the top and best online perfume store out there. .

KEEP CALM AND SMELL GOOD!! http://arabperfumes.shoppy.my