Nak Pikat Lelaki Idaman?

Thursday 24 November 2016

Sebuah Penyesalan

Di suatu pagi yang indah...ku sendiri memandang cerahnya cuaca hari ini dengan udara yang nyaman mendayukan. Membuatku selalu berfikir.. mengapa seindah ini dunia yang Engkau ciptakan bagi kami.
.
Membuatku selalu bertanya, apa yang Engkau harapkan ketika mencipta aku dan semua keindahan ini. Satu hal yang sangat tidak ku fahami.. tetapi dengan tulusnya telah menyatakan bahawa ternyata Engkau sangat mencintaiku...
.
Pelbagai perkara indah telah ku peroleh dari Mu... Tetapi apa balasku? bahkan aku lalai dengan apa yang Engkau tugaskan pada ku... Bukan saja sekadar lalai.. bahkan aku melakukan hal-hal yang Engkau larangi melalui kitab dan rasul Mu... Sesungguhnya apa yang mampu ku katakan mengenai semua ini...ianya telah menjadi seperti sebotol arak yang menghinakan aku.
.
Ingin sekali aku hidup seribu tahun lamanya.. agar aku dapat memperbaiki semua kesalahan yang telah ku lakukan selama ini... 
.
Tetapi.. apakah itu dapat menjamin bahawa diri ku tidak akan kembali melakukan perkara-perkara yang sama untuk kali keduanya... untuk ketiga kalinya atau bahkan untuk kesekian kalinya...
.
Ia sama sekali tidak dapat menjamin..kerana aku hanyalah seorang manusia yang hina..yang selalu bergelumang dengan dosa dan noda.
.
Terasa amat malu sekali diriku ketika melakukan kesalahan...kemudian bersujud menghadap Mu di malam hari.. tetapi aku masih gagal keesokan harinya..masih sanggup melakukan apa yang Engkau larangkan...
.
Aku terasa amat malu pada Mu ya Allah...sentiasa memohon keampunan dari Mu.. bahkan sehingga diri ku tergolong di kalangan manusia munafik... 
.
Dalam hati ku tegas mengatakan bahawa semua perintah Mu sudah ku lakukan..tetapi sebenarnya aku masih hina si sisi Mu ya Allah..kerana aku sendiri tidak pernah sedar..bahawa segala apa yang ku lakukan selama ini, kerana terdorong oleh rasa cinta ku pada Mu atau hanya sekadar melaksanakan kewajipan ku sahaja... Sungguh hinanya diriku ya Rabb.
.
Ya Rabb berilah aku kekuatan yang tidak berbelah bagi untuk melawan segala godaan makhluk Mu yang selalu mengajak ku ke arah kebathilan... Bantulah aku.. agar aku dapat bersanding dengan seluruh umat Nabi Muhammad SAW di syurga yang telah Engkau sediakan untuk baginda. 
.
Tambahkanlah rasa cinta ku kepada Mu ya Rabb.. agar aku dapat selalu melakukan apa pun yang Engkau perintahkan kepada ku...dan meninggalkan segala larangan Mu.. Agar aku senantiasa beribadah ikhlas kerana kecintaan ku kepada Mu ya Allah.
.
----------////--------
Jgn lupa LIKE & SHARE ☺️
----------////--------
��#arabperfumelover  �� @ Original Authentic Perfume
.
Whatsapp 0168474740
.
kbaiii
.
p/s: Anda Hanya Perlukan 21 Video Sulit Untuk Meledakkan Jualan!
JOM LETUPKAN SALES ANDA DI SINI!
.
.
Terus Daftar SINI!
.
.
JOM MULAKAN BISNES ONLINE 7 ANGKA DALAM 7 BULAN! JOM Belajar secara FB LIVE!
.
.
Join Like Method Sekarang dan Dapatkan Bonus PERCUMA Bernilai Lebih Daripada RM2999.
.
.
Bertindak sebelum terlambat
😃😃😃

No comments:

Post a Comment

@arabperfumez Info :

@arabperfumez is an online store which is selling 100% AUTHENTIC miniature, tester and full size perfume, giftset and also wholesale vials. . @arabpefumez have been founded and established since 2015. Since then, the company have been growing everyday. We strive to be one of the top and best online perfume store out there. .

KEEP CALM AND SMELL GOOD!! http://arabperfumes.shoppy.my